Кролівництво – одна із найдавніших галузей тваринництва, яка доповнює споживчі потреби
населення продуктами харчування і хутряною сировиною.
Кролі, займаючи свою нішу серед інших домашніх
тварин, завдяки інтенсивності росту, завжди виручали громадян, особливо в дні
лихоліття. У найближчі роки за прогнозом міжнародногї організації з
продовольства при ООН, м’ясо кролів займатиме значне місце у харчуванні людини. Таке прогнозування
ґрунтується на гострому дефіциті тваринного білка в раціоні населення світу, а
кролятина за хімічним складом і харчовими властивостями перевищує м’ясо інших видів с/г тварин. Воно характеризується високим
вмістом повноцінного білка, містить вітаміни, мінеральні речовини, має низьку
калорійність. Білок кролячого м’яса засвоюється організмом на 90 %, тоді як яловичини – близько 60%.
Шкурки кролів
широко використовують для пошиття дешевих хутрових виробів у натуральному
вигляді, або імітують під хутро цінних видів звірів. Пух кролів одержують від
спеціалізованих пухових порід, який використовують для виробництва кращих
сортів фетру, а також для в’язання різних пухових виробів і головних уборів.
Кролівництво несе в
собі культуру праці, естетичне і
моральне сприйняття живої природи, має виховну дію і задоволення. Кріль – надійний фактор психологічної
рівноваги. Помічено, що догляд за кролями привчає дітей до порядку, прививає почуття
відповідальності, усвідомлення своєї корисності. Разом з тим, це фактор
фізичного і розумового розвитку дитини, а для дорослих є засобом відпочинку від
напруженого ритму життя.
Індустріалізація
тваринництва в 70-80-х роках двадцятого
століття торкнулась і кролівництва. Проте вона не була в достатній мірі
підкріплена розвитком кормо виробництва, впровадженням нових технологій,
відсутністю фахівців. У нових соціально-економічних умовах скороспілість,
висока інтенсивність розмноження і росту кролів зацікавлюють фермерів,
підприємців, керівників господарств різних форм власності. Доступність і гадана
простота розведення кролів є психологічною причиною того, що за кролівництво як
бізнес беруться люди активні, але не підготовлені і не досягають успіху.